Returnarea produselor alimentare:

Conform legislatiei in vigoare (ord. 34/2014 completata de legea 51/2003 cu privire la regimul juridic al contractelor la distanta – art 12, pct a) si Directivei 97/7/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 20.05.1997 privind protectia consumatorilor cu privire la contractele la distanta – art 3, pct (2), primul paragraf) contractele de furnizare de produse alimentare, bauturi sau alte bunuri de consum curent furnizate la domiciliului consumatorului, la resedinta acestuia sau la locul sau de munca prin distribuitori stabili nu pot fi denuntate unilateral. O data produsele primite acestea nu mai pot fi returnate.

Produse care nu pot fi returnate:

  • produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
  • produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • produsele alimentare din categoria macelarie si peste (congelat sau proaspat), legume–fructe, panificatie precum si produsele alimentare proaspete inclusiv lapte si produse lactate, branza, oua etc. si orice alte produse alimentare sau nealimentare care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • produsele din tutun si alcool si igiena si orice alte produse care au fost desigilate; 
  • produsele sau serviciile al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care profesionistul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere
  • produsele accizabile marcate cu timbre, banderole sau orice alt tip de marcaj specific aplicat conform prevederilor legale, ale caror marcaje au fost deteriorate (alcool, tigari)

Dreptul de a renunta la contract si returnarea produselor, altele decat cele alimentare:

Conform OUG 34/2014 aveti dreptul de a returna produsele achizitionate de la SC Global Mirex SRL prin intermediul site-ului www.AlimenteAcasa.ro fara a preciza motivele returnarii. Cu exceptia cazurilor descrise la paragraful "Produse care nu pot fi returnate", perioada de returnare este de 14 zile incepand cu ziua in care dumneavoastra sau persoana indicata de dumneavoastra a receptionat produsele comandate.

Produsele pot fi returnate in urmatoarele situatii:

  • Ambalajul prezinta deteriorari severe, cu exceptia produselor alimentare;
  • Produsele au fost livrate/ facturate gresit;
  • Produsele prezinta defecte de fabricatie;
  • Produse cu defecte calitative.

Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un bun sau sa renunte la un Serviciu, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare si retur.

Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renuntare la un Serviciu expira in termen de 14 zile de la:

 – ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun – in cazul in care Cumparatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat

– ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun sau a ultimei piese – in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese,

In cazul in care doriti sa returnati produse, este necesar ca in perioada mentionata mai sus, sa ne informati cu privire la decizia dumneavoastra, utilizand o declaratie neechivoca, transmisa prin e-mail la adresa alimenteacasa@gmail.com

In acest scop, puteti folosi formularul de contact sau orice alta modalitate prin care sa ne transmiteti decizia dvs si datele necesare efectuarii returului.

 Va rugam sa expediati produsele la adresa: Bucuresti, Str. Intrarea Binelui, 1A, Complex Fortuna, sector.4, obligatoriu insotite de documentele ce v-au fost inmanate in momentul livrarii comenzii, in decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ati comunicat returnarea. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi inainte de expirarea perioadei de 14 zile.

Consecintele returnarii

Daca alegeti sa returnati produsele, vom rambursa orice suma pe care am primit-o de la dumneavoastra nu mai tarziu de 14 zile de la data la care suntem informati cu privire la decizia dumneavoastra de a returna produsele cu exceptia taxei de transport (livrare + retur).

In cazul in care ne expediati produsele, va informam ca va trebui sa suportati costul returnarii produselor.

In conformitate cu art. 11 din Legea 449/2003 fiecare Client poate solicita, in cazul lipsei conformitatii, in primul rand repararea Produsului sau poate solicita inlocuirea Produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata. Inlocuirea Produsului este posibila in limita stocului disponibil. In cazul in care Clientul a returnat un Produs deoarece acesta prezenta defecte de fabricatie, iar Vanzatorul nu dispune de un produs inlocuitor corespunzator, acesta va returna Clientului contravaloarea Produsului respectiv.

Alimenteacasa.ro poate sa refuze Produsele returnate de catre Clientii sai, daca returul se incadreaza intr-unul din cazurile prevazute in continuare, fara ca acesta din urma sa poata pretinde daune-interese sau despagubiri:

  • In cazul inlocuirii Produsului achizitionat cu un alt Produs sau de un tip diferit, 
  • In cazul in care Produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat (ex. in ambalajul original cu toate accesoriile, etichetele intacte si documentele care l-au insotit). 

In cazul in care aducerea la conformitate sau inlocuirea Produselor neconforme nu este posibila, rambursarea contravalorii Produselor respective se va face in termen de cel mult 14 zile de la returnarea produsului neconform catre.

Orice sesizari sau reclamatii cu privire la o Comanda pot fi transmise prin urmatoarele modalitati:

Pentru restituirea contravalorii produselor returnate,  Alimenteacasa.ro foloseste ca modalitate de plata transferul banacar intr-un cont IBAN mentionat de client in cererea de rambursare.